Ιδιας κατασκευής με τη γέφυρα που έπεσε στη Γένοβα αυτή των Σερβίων

Εντάσεις και έντονος προβληματισμός επικράτησαν χθες στο Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Μακεδονίας για τη γέφυρα Σερβίων στην Κοζάνη, η οποία όπως αποκάλυψε ο Στέργιος Μητούλης, πολιτικός μηχανικός και αναπληρωτής καθηγητής του Πανεπιστημίου Surrey αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα στατικότητας.

Ο περιφερειάρχης Γιώργος Κασαπίδης ανέφερε ότι δεν είναι η κατάσταση στο κόκκινο, πρότεινε όμως να ξαναγίνει, αφού έτσι θα έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, όπως αναφέρει το prlogos.gr.

Πρόσθεσε παράλληλα ότι ήδη έχουν ληφθεί προληπτικά μέτρα που αφορούν στη μείωση του ορίου ταχύτητας των οχημάτων που διέρχονται τη γέφυρα στα 40 χλμ./ ώρα, όπως και του επιτρεπόμενου βάρους των οχημάτων στους 50 τόνους.

«Οι βυθίσεις είναι μεγαλύτερες τα τελευταία τέσσερα χρόνια σύμφωνα με τον κ. Στέργιο Μητούλη αναπληρωτή καθηγητή στο Πανεπιστήμιο του Σάρεϊ», όπως ανέφερε ο περιφερειάρχης. «Η γέφυρα αυτή έχει την κατασκευή του Μοράντι, της γέφυρας που έπεσε στη Γένοβα και είχε σταματήσει να χρησιμοποιείται γιατί αποδείχθηκε καταστροφική», συνέχισε ο περιφερειάρχης. «Με τα υλικά της εποχής μια γέφυρα έχει 70 χρόνια και τώρα με νέα υλικά θα έχει ζωή 120 χρόνια», είπε.

«Αυτή είναι και η πρόταση του καθηγητή» τόνισε ο κ. Κασαπίδης. «Αν η αποκατάσταση κοστίζει το 40% του έργου, καλύτερα είναι να ξαναγίνει. »Η τεχνογνωσία του Μοράντι είναι της ίδιας τεχνογνωσίας με αυτής της Γένοβας ως προς την προστασία του χάλυβα, έχουμε όμως περισσότερους τένοντες είπε, αλλά χρειάζεται να προστατέψουμε την φέρουσα κατάσταση.

Η Γέφυρα Σερβίων

Ο Κώστας Αναγνώστου, διευθυντής της τεχνικής υπηρεσίας ανέφερε ότι η Υψηλή Γέφυρα Σερβίων δόθηκε σε χρήση το 1975. Το 1995 μετά το σεισμό με επίκεντρο το Ρύμνιο, έγινε επιθεώρηση από του υπουργείο χωρίς όμως να υπάρχει κάποια διεπιστευτική πράξη στα χέρια μας. Με το κλείσιμο των Τεμπών το 2010 και την επιβάρυνση της Γέφυρας ζητήθηκε η επιθεώρηση της Γέφυρας από το Υπουργείο ΥΠΕΧΩΔΕ με έγγραφα που στάλθηκαν το 2010 και 2011.

«Το 2012 ο Γιώργος Δακής ανάθεσε στον κ. Καραμπίνη και τους κ. Πλέσσα να εξετάσουν την Γέφυρα, αλλά οι απόψεις τους δεν ήταν ανησυχητικές.Το 2015 και 2016 η υπηρεσία έψαξε όλα τα σχέδια για να δημοπρατηθεί μελέτη αποκατάστασης της φέρουσας ικανότητάς της. Δεν βρέθηκαν όμως στοιχεία για τον οπλισμό της προέντασης ούτε στη ΔΕΗ ούτε στο Υπουργείο ούτε στα αρχεία της Περιφέρειας. Χωρίς σημεία αναφοράς, το πώς σχεδιάστηκε, ποια ήταν τα μέγιστα επιτρεπόμενα φορτία δεν μπορούσε να προχωρήσει κάτι. Το 2018 ξεκίνησε το Νοέμβριο μια αλληλογραφία με το Υπουργείο. Υπήρξε μια απάντηση στα μέσα Αυγούστου και εστάλη ένα έγγραφο στον Υπουργό κ. Καραμανλή και περιμένουμε μια ανταπόκριση», σημείωσε ο κ. Αναγνώστου.

«Το εθνικό δίκτυο περιουσία του κράτους, εμείς είμαστε συντηρητές», τόνισε.

«Θα παρθούν μέτρα για να υποστηρίξουμε τους προβόλους συνέχισε. Υπάρχει μια παραμένουσα παραμόρφωση από τα φορτία στους προβόλους, οι προβολοδομήσεις πρέπει να έχουν καθίσει από τα φορτία που δέχτηκαν εξήγησε ο διευθυντής θεωρώντας λογικές τις επισημάνσεις του κ. Μητούλη», κατέληξε.

Δημήτρης Ζάκης: Εγκληματικές και επικίνδυνες οι δηλώσεις του κ. Μητούλη

Λίγο νωρίτερα ο Δημήτρης Ζάκης , αντιδήμαρχος τεχνικών υπηρεσιών των Σερβίων είχε εκφράσει τον προβληματισμό του για την κατάσταση της Γέφυρας. Ιδιαίτερα επικριτικός στον περιφερειάρχη και τον καθηγητή κ. Μητούλη είπε «Όταν κατεβαίνετε κ. περιφερειάρχη στα Σέρβια να είμαστε και εμείς παρόντες. Θα συνιστούσα στον καθηγητή να είναι προσεχτικός στις δημόσιες δηλώσεις του. Στο θέμα διαχείρισης της δημόσιας πληροφορίας θα τον χαρακτήριζα επικίνδυνο. Όλα τα συμπεράσματα έγιναν από πρόχειρο οπτικό έλεγχο.Είναι εγκληματικό να συνδέει τη Γέφυρα των Σερβίων με της Γένοβας. Έχει αρχίσει μεγάλη ζημιά για την περιοχή μας».

Ο Θόδωρος Καρυπίδης, τόνισε ότι από το 2010 άρχισαν οι ενέργειες χωρίς να υπάρχει ανταπόκριση από το υπουργείο ρωτώντας αν υπήρχε ερώτηση από τον κ. Βελόπουλο στον υπουργό κ. Καραμανλή . Η Γεωργία Ζεμπιλιάδου, επικεφαλής της ελάσσονος αντιπολίτευσης κατέκρινε τον περιφερειάρχη για την μη ενημέρωση του σώματος, την αλληλογραφία που υπάρχει με το αρμόδιο υπουργείο, χωρίς πρόταση από την αρμόδια διεύθυνση, συμμετοχή από το ΤΕΕ και την Τεχνική Υπηρεσία.

Ο Ηλίας Κάτανας τόνισε ότι μια ολόκληρη κοινωνία είναι σε πανικό από τον τρόπο διαχείρισης του θέματος από την Περιφέρεια. «Αυτή η φημολογία έχει αντίκτυπο στο χειμερινό τουρισμό είπε αναφέροντας επίσης ότι αν η γέφυρα βυθίζεται 1% κάθε χρόνο, τότε πρέπει να την κλείσουμε. Η επικοινωνιακή διαχείριση του θέματος κρύβει άλλες σκοπιμότητες» συμφώνησε ο κ. Χαστάς.

Χωρίς εναλλακτική το Βελβεντό

«Πραγματικά ανησυχούμε για τα όσα ακούμε από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης για την Υψηλή Γέφυρα Πολυφύτου γι αυτό ζητάμε επίσημη ενημέρωση για την κατάστασή της από την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας», δήλωσε στο kozani.tv.gr ο Δήμαρχος Βελβεντού, Μανώλης Στεργίου μετά τα όσα ακούστηκαν στο Περιφερειακό Συμβούλιο το βράδυ της Δευτέρας.

Ο κ. Στεργίου εξέφρασε τον προβληματισμό του για την ενδεχόμενη απομόνωση της περιοχής Βελβεντού και Σερβίων εφόσον η γέφυρα κλείσει για επισκευές προσθέτοντας πως το Βελβεντό δεν θα έχει εναλλακτική «αφού ούτε ο δρόμος από το φράγμα μέσω Ιμέρων είναι σε καλή κατάσταση όπως και ο δρόμος προς Πιερία παραμένει χωρίς άσφαλτο για μόλις 4 χιλιόμετρα».

Πηγή: voria.gr

Author: admin

Share This Post On
468 ad
Share This